Super Bowl XLVII

Ma éjszaka volt a Super Bowl, így nem aludtam semmit, és ilyenkor már minek lefeküdni. Ha kibírom délutánig, visszaállíthatom, a napirendem az éjszakai alvásra. És talán őszig sikerül az egészségesebb alvási szokást megtartanom.
De mindegy, Super Bowl:

Baltimore Ravens 34 31 San Francisco 49ers

Őrült egy szezon volt, őrült egy Super Bowl-al. Szépen kijött, hogy bármi lesz a végeredmény az egy hollywood-i történet vége lesz. A kérdés csak az volt, hogy a cserepadról év közben előlépő fiatal, kevesebb mint szezonnyi tapasztalattal ér a csúcsra, vagy a 17 évet lehúzó nagy öreg a visszavonulása előtt a következő generációnak is megmutathatja a győzelem izét.
(Sőt tulajdonképpen, arra is volt forgató könyv, ha egyik sem jön be valamilyen okból, hiszen a két csapat edzője John és Jim Harbaugh testvérekként csaptak össze a Harbowlban, így a dráma garantálva volt.)

A sporthoz való hozzáállásom érdekes, mármint a TV-ben nézős sporthoz. XD Nem vagyok egy hűséges szurkoló, a csapatválasztási preferenciám többnyire a következő, ez akár meccsenként változhat:

  • Az a csapat, ami ellen a testvérem csapata játszik
  • Csapat, aminek van valamilyen “személyisége”
  • A csapat, aminek a győzelme meglepőbb, azaz inkább érdekesebb lenne
  • A csapat játékának szépsége/minősége
  • Végül azért a csapaton belüli egyének is számítanak, hasonló preferencia szerint

Ez az NFL-ben ezt jelenti: Több szimpatikus csapat is van, akik közül néha akár meccsenként másnak drukkolok, ha egymással játszanak. Felülröl lefelé haladva:
A testvéremnek nincs komoly kedvenc csapata, így ez itt nem játszik.
A csapatok, aminek a személyisége megérintett az utolsó időben: A Packers, Bears, Minnesota hármas, és hogy a Lions is kezd éledezni, az NFC észak különösen érdekes divízió. Másik ilyen hármas, ami még szimpatikusabb is, a Ravens, Steelers és Bengals hármasa, nem is tudtam kit akarjak a rájátszásba látni legjobban. (A Steelerst akartam a legjobban -_-)
Ezután akinek érdekes lett volna a győzelme, szerintem most leginkább a Seahawks lett volna, birtam volna, ha Willson megnyeri a SB-t Luck és RG3 előtt.
A csapat aminek a játékát bírtam, a New Orleans volt. Brees és Sean Payton hatását a csapatra nagyon érdekes volt nézni. Kíváncsi vagyok a következő szezonban mit fognak mutatni bosszúra szomjazva.
Az előző szezonban a 49ers is szép játékot mutatott, de idén már érdekes is volt. Ők is felkerültek a listára, akikre jobban odafigyelek.
Végül még ott volt a Jets, akiknek viszont az idei szezonja után már csak annak tudok drukkolni, hogy minél viccesebbet betlizzenek. :)

Szóval lényeg a lényeg, mind a két Super Bowl részt vevő ott van a kedvenc csapataim között.
A csoportjukból viszont mind a két esetben másnak szorítottam jobban a rájátszásba jutásért. Ám ez csalóka, mert nekik azért nem szurkoltam, mert bíztam benne, hogy legalább wildcard-al biztos ott lesznek.
Őket biztos a rájátszásban akartam, mert Harbawlt akartam. És megkaptam!

A rájátszásban is a Harbawl volt a meghatározó, hogyan szurkoltam, és mikor Kaepernick teljesen összezavarta az általam szeretett Green Bay-i védelmet, már nem nagyon volt kétséges látni akarom, mit kezdene ellene a Ravens védelme.

És igazából, amikor sikerült Kaepernicknek játszani a játékát nem sokat. Bár a Ravens bekezdett annyira, hogy egy teljes félidő kellett a 49ersnek mire a játékukat eltudták kezdeni játszani. (+ kellett még egy félórás áram szünet. -_-°)

De a lényeg ez izgalmassá tette a SB-t És most is az utolsó másodpercekben dőlt el a játék. Igaz nem egy látványos 2perces menettel a végén, hanem egy kicsit csúnya időöléssel a Ravens endzone-ja előtt, ami még egy ön-safetyt is tartalmazott, csak hogy minél jobban teljen az idő.
De ez is a játék szépsége, hogy 5 perc játék idő tarthat 20 percig is, vagy akár csak 10 percig. :P

A játék tartalmazott mindent, amit lehet. A Ravensben a rugó is, és a punter is mutatott be trükkös, vagy legalább is nem meg szokott játékot, aminek -2 pont lett az eredménye. :)
Voltak látványos tömeg verekedések, és minden, ami kell.

Talán még azt nem mondtam, itt kinek drukkoltam. A Ravensnek. :D

Bár különösebben nem törtem volna össze akkor sem, ha a 49ers nyer. A Hollywoody történetek közül, azért ez a szimpatikusabb, mert Ray Lewisnak ez volt az utolsó lehetősége, míg Kaepernick előtt talán van még jövő. :P Bár biztos van olyan a 49ersben is mint Lewis, csak rá nem esett annyi reflektor fény. De valakinek veszteni kel.

Érdekes lesz mi lesz ezután a Ravensel, és a híres/hírhedt védelmükkel. Azzal, hogy Flacco MVP lett, csak kap már valami vezérhez illő tekintélyt. És ha átkerül a vezér a védelemből a támadó sorban a csapatot is átalakítja. Van akkora neve a Ravens védelmének, hogy az aki odamegy meg akar ennek felelni, és talán fen tudja tartani a fényét, és John Harbaugh van annyira erős kezű, hogy nem hagyja összeesni, de ha támadó sor is megerősödik még kegyetlenebb csapat lehet a Baltimore, akkor is ha kicsit máshogy lesznek kegyetlenek mint eddig.

És most szeptemberig nem lesz NFL. ;_; ;_; ;_; ;_; ;_; ;_;

Kategória: NFL | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

