2012 tél utolsó ránézésre

Vége a 2012-es téli anime szezonnak, ami beismerem a tavaszihoz képest tényleg fail, (miért azt kell vizsga időszak idejébe rakni -_-°), de ha nem hasonlítgatjuk egész jó volt. Nem volt egy olyan hét se, amikor legalább 2-3 sorozat nem mutatott igen csak kiemelkedőt. Itt nem kell látványos dolgokra gondolni, sőt a látványos dolgok kifejezetten rosszul sikerültek (AnoNatsu), (a Nishemonogatariban meg mi számított látványosnak?, és arról már írtam korábban).

Most elég egyértelmű rangsor alakult ki a fejemben a sorozatok teljesítményéről, így az mentén megyek sorba rajtuk. A listát igazából pont nem a szezonban induló sorozatok vezetik, de mindkettő most ért véget :( , így elég jó helyen lesznek itt.

Ki találja ki mi van az első helyen?

Gintama

És nem csak elfogultságból, a Mimawarigumi arc és a Legyen ön is madaolioner rész megérdemlik a 10 pontot. Viszont az utolsó részben összpontosult minden, amit itt leírtam, ezért nem bírtam végignézni és inkább a dobott listára raktam a Gintama’-t mit a befejezettre, szóval végre van 10 pontos anime a dobott listámon!

Chihayafuru

A Nodame Cantabile után a második kedvenc josei sorozatom, címet is megkapta és csak azért nem 10 pontos, mert a Nodame Cantabile sem az, egyébként nem volt semmi bajom se vele. Ráadásul valami olyat is hallottam félfüllel, hogy valamelyik csatorna mögé áll és szponzorál még egy évadot is neki. (Ha jól emlékszem ezt nem április elsején hallottam. :))
De ez még ráér, akár addig is míg a manga be nem fejeződik.

Amiért ennyire tetszett, az valószínűleg azért volt, mert abszolút nem érdekel sem Taichi sem Arata, így nem zaklatott fel, hogy Chihaya inkább Kanna chant választaná helyettük. XD

A karakterek nagyon nagyok voltak, és ami nekem talán még fontosabb is a mellék karakterek is. Kegyetlen arcok voltak egyes versenyeken. :D
A hangulata is jó volt, egy lassú kártya játék, amiben verseket olvasgatnak vegyítve a leg-SERIUS BUSINESS-ebb sport klisékkel vegyítve.

A lezárása nagyon is nyitott volt, ezért kell annyira még pár évad, de mégis jó keretbe volt foglalva a mostani, ez csak javított a emlékeken. :D

Gokujo.

Még a legutolsó részt nem láttam, de már 9 pontot adtam neki. Ha nem 6 perces részei lennének, akkor lehet, hogy 7-et se adtam volna. :P De így tökéletes.
Egy másik rész is csak online került leadásra, TV-ben nem. Meg tudom érteni, az okát. Az az elektromos fogkefe. XXXDDDD (A Nisemonogataris fogkefe használat semmi se volt.)

A vége felé, ahogy a karakterek egyre ismerősebbek lettek, jobban emészthetőek lettek a poénok is. A 9. és 11. részben már Ai is mutatott jeleket, hogy ő sem olyan normális, és egyenes. :D
Az a 11. rész volt a legnagyobb, ha a szellőző nem szakadt volna le… ;_;

Danshi Koukousei no Nichijou

Simán 10 pontos lenne nálam, ha tényleg magán a sorozaton szórakoztam volna, és nem a belemagyarázásokon és az összeesküvés elméleteken. (Pl., hogy Tadakuni állma nem csak az utolsó részben volt, hanem egészen a 4. résztől tartott, és minden ami akkor történt, az nem valóság.) Voltak részletei, amik elég közömbösek voltak.
Bár szerintem azért tényleg voltak “mély” skiccek, amik pont a címben szereplő középiskolás fiúk BRO pillanatit mutatta be, igaz nem épp hétköznapi módon.

Még a  végleges pontozásán gondolkozom, és majd a mangára és esetleges további szezonokra ráfogok szállni, amint elvonási tüneteim lesznek.

Nisemonogatari

Már leírtam mit gondolok róla, most csak azért írtam ide, hogy látszódjon a helye a rangsorban.

Papa no Iukoto wo Kikinasai!

Amit vártam tőle mind teljesítette, sőt még többet is. Nem volt igazán nagy dráma benne, de talán ettől még jobb is lett.
A két rész ami Miut és Strorát mutatta be, szerintem veszített a hangulatából azzal, hogy jobban beakarta mutatni őket, és szerintem erre nem kellett volna nekik egy egy ilyen epizód, úgyhogy kár azért, de ezen nem múlott semmi. 8 pontot adtam a sorozatnak végül.

Ano Natsu de Matteru

Az első 9 rész és utolsó egy része, akár 9 pontos is lehetne, de a látványos részeket inkább nem kommentálnam, a MIB-ről, meg nem vagyok hajlandó tudomást venni. :facepalm:

Az utolsó részben mialatt a filmet nézték, az egyes reakciók jók voltak, főleg szegény Kanna és Mio összeborulása. Az úgy szépen keretbe zárta a történet, hogy ez tényleg csak egy nyár története, és sok minden lehet még ezután.
A fesztiválon meg még volt utalás is arra, hogy mi is lett. :D

De sajnos nem ez volt a előtérben lévő befejezés, ami kicsit zavart. A végén a sci-fi elemek igazábó csak azelöl vették el az időt, hogy a Tetsuro, Mio és Kanna hármas is kapjon valami kielégítő lezárást.
A főszereplők annyira nem érdekeltek, meg szerintem ők elég jól voltak kezelve. Csak nem szeretem az ilyen, a szerelem végső próba tétele, hogy meg kell akadályozniuk, hogy szétválasszák őket, történeteket, és ez homályosította be a dolgokat.

Szóval tulajdonképpen a végén 2 résszel azt tették tönkre, amit igazán szerettem az elején, a szép csendes és nyugodt hangulatát, amit akkor csak az tört meg, hogy Lemon leitatott néha valaki, (főleg Kannát).
Ezért a végén éppen csak megadtam egy 7 pontot neki.

Recorder to Randoseru Do♪

Csak azért néztem végig, mert 3 perces, két loli ölelkezett az ED-ben, és nézegettem a Morita-san utalásokat, azzal a reménnyel, hogy talán egyszer egy új szezon Morita-sant is bejelentenek utánuk.

Mouretsu Pirates

Még tart a következő szezonban is, ezért ragsoron kívül van, de lehet, hogy egyébként is itt lenne. Mondjuk még mindig nézegetem, és most elég érdekes részeknél járok, bár az érdekes részek is unalmasak a maguk módján, de ez az az unalmon kívül semmi problémám vele, így a minimális pozitívum, ami van benne egyenlőre ott tartja a listámon. Most csak az veszély fenyegeti, hogy a következő szezon nagyon jó lesz, és nem fér bele a keretembe. :D

Kategória: Anime, Gintama
Címke: , , , , , , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

2 hozzászólás a(z) 2012 tél utolsó ránézésre bejegyzéshez

  1. Junchi szerint:

    Ezek közül csak a Nisét (meg persze a Gintamát) néztem, ahol mondjuk átestek párszor a ló túloldalára, már ami az incest-részét illeti, de… valahogy még így sem tudok rá haragudni. :3

    Ez a Chihayafuru viszont érdekel, pláne, ha a Nodeméhoz “hasonlítod”. Mindenesetre felírtam magamnak.

  2. SaiyaGin szerint:

    Az első részek idején még lelkes Mouretsu Pirates-néző voltam, de az elmúlt hetekben egyre többször untatott a sorozat.

Vélemény, hozzászólás?

