Steins;Gate

Alig egy hét alatt lezavartam, ami nem jellemező rám, az Exelsagát már lassan egy éve nézem. :D Viszont ez csak még jobban feldobta a pörgős hangulatát, és részletek nem felejtődtek el a eleje és a vége között.
Ez után viszont nem tudom azt mondani, hogy nem tetszett, sőt az a legnagyobb problémám, hogy lehet felfogja borítani a top listámat! XD

Most jönne pár screen-shoot, amin megakadt a szemem, de TV-n néztem, így nincsenek shotjaim, ráadásul olyan gyorsan néztem minden rész egybefolyik, így visszakeresni is körülményes lenne, ezért leírom miket raktam volna ide:

[Egy shoot, amin rajta vannak az első labor tagok és a zselé banán, +, ha van ilyen, egy üveg Dr.Pepper]
[Amikor Okabe leleplezi, hogy a @chanon a Houin Kyouma nevet használja, és amilyen fejet arra Kurisu és Suzuha válaszul vágott. XD]
[Egy shoot, amin Mayushi Okabe fejére rakja a kalapját.]
[A legutolsó jelenet, amin Okabe Kurisu egymással szemben állnak, amiről igazából van shootom, de nem töröm meg az egységet. :)]

A sorozattal kapcsolatban egy valami volt, ami meglepett, és egy ami ha nem is zavart de lehetett volna valahogy máshogy:

1.) Hogy ez mekkora egy otaku show volt! o_O :P

2.) Egy csöppet szerintem “kicsi volt a világ”. Az nem zavart, hogy kevés karakter lett kidolgozva, vagy a múltban történt változások minimális hatása a külső világra, de az, hogy Mr. Braun volt FB, és Kurisu apjának kiléte és ténykedése kicsit bele volt erőltetve a karakterükbe. Meg maradhatott volna dráma akkor is, ha más ad utasításokat Moekának és más miatt tőr ki a III. Világ Háború.

Ezen kívül minden mással nem csakhogy meg voltam elégedve, de minden kifejezetten tetszett. Legjobban a karakterek és velük kapcsolatos dráma tetszett, és a történet, ami nem csak egy lineáris szál volt a pillangó effektusnak és egyéb téridő anomáliáknak köszönhetően. :)
A történet jól kézben volt tartva, a bonyodalom lehet, hogy lassan indult be, de én a már párszor leírt okból kifolyólag nem vettem észre semmit. És nekem az első pár karakter bemutató epizód is tetszett, azok is hangulatosak voltak.

A karakterek nagyon nagyok voltak, ezért is térek ki mindre külön:

Okabe Rintarou, Okarin, Mad Scientist Hououin Kyouma:  Nagy arc volt, ő is olyan főhős, aki “nélkül egyértelműen nem ért volna semmit a show és nem lehet más kedvencet választani, de én mégis csak lányokról fogok beszélni.” :D
Mindegy úgyis minden másik karakternél az lesz lényeg, hogy az adott karakter viszonya milyen Okabével. :D

Daru: attól, hogy ő volt az otaku poénok legnagyobb forrása, jól illett a történetbe. És tulajdonképpen minden munkát ő végzet a találmányok létrehozásában, Kurisu kicsit segített, de ő inkább az elméleti részét végezte, viszont Okabe leginkább csak drámaian pózolt.
Spoiler: Az tetszett mikor kiderült, hogy ő Suzuha apja. Lehet látható volt előre, de nekem csak akkor eset le mikor nagyon egyértelmű volt. És volt benne valami idő paradoxon szerűség ott, hogy a kitűző nem született volna meg, ha Suzuha nem hozza vissza a jövőből.

És akkor a lányok!
Ide is tennék be shotokat 2×3-as elrendezésben:

[Suzuháról, amikor a rádió tetején a kerítés mellett néz kegyetlenül szomorúan.]
[Ferisről, amikor Okabére néz szomorúan a 2. D-mail elküldése előtt.]
[Rukakoról, amikor háturól átöleli Okabét]
[Moekáról, csak olyan kép lebeg előttem, ahol szomorúan néz.]
[Mayuriról, mikor felpofozza Okabét a végső utazás előtt. :D]
[Kurisuról, mikor az ajtóból épphogy nem sikerül szerelmet vallania. ;_;]

 Így szövegesen, talán még hatásosabb mint csak képeket ide rakosgatni. :)

Feris Nyannyan:

(Mire eljutottam idáig, sikerült beizzítanom a S;G visual novel-t, és tervezem olvasgatni.) A VN-ben kicsit szeretném jobban megismerni Ferist. Volt pár hint, hogy érdekes karakter a neko-maido jelmez alatt. Az animeben túl sok idő nem jutott rá, kíváncsi vagyok mi van még benne.
Spoiler: Az ő esetében is elég drasztikus változást okozott a D-mail. Mikor a két idővonal egyesült a fejébe látszott, hogy nagyon szenved. Benne az volt a szép, hogy a vele történtek ellenére is egy életvidám idol tudott lenni, legalábbis kívülről nézve.

Rukako:

Vicces volt maga a története, és Kobayashi Yuu-nak transzit játszva van a legszebb hangja, de nagyon nem érintetett meg a karakter. De azért a részek amiben főszerepet játszott is hatásosra sikerültek. És az ő problémája üde színfolt volt a sok élet-halál eseménnyel szemben.

Moeka:

Jó volt a titokzatos légkör körülötte, és ami még jobb volt körülötte a testhezálló bőr szerkó. XP De vicc nélkül azon tényleg meglepődtem, mikor a bőr ruhában jelent meg, és nem pont a bőr ruha miatt.
A “visszacsinálós” résznél jó volt az Okabével való birkózása. :) Okabe akkor már igen csak ki volt idegileg, ezért is volt dicséretes, amit tett, főleg azután, hogy jó párszor végig nézte már addigra, hogy Moeka lelövi Mayurit.

Mayuri:

Hanazawa Kana, igazából a hangját se szeretem, de a hypot ami körülötte van még kevésbé…[/off] Bármennyire is nem akartam még csak kedvelni sem, de Mayuri nagyon jó karakter. Egyrészt már csak abból adódóan, hogy van, ezzel Okaben nagyon sok mindent megmozgat, de amúgy is egy jó kontraszt a többi labor taggal szemben. Másrészt voltak jó jeleneti neki is, pl. a kettő amiről képet is szúrtam volna be, a kalapos és a pofonos. :D
És nem mellékesen a sorozatban meglévő feszültség nagy része körülötte generálódott.
Spoiler: Okabe bele is őrült volna abba ahányszor látta meghalni, ha előtte is őrült. Jól volt ábrázolva, hogy Okabe minden time leap-pel egyre jobban ki van. És az is elég drámai volt mikor kiderült néhány ponton, hogy Mayuri valamien szinten érzi a más idővonalakon történteket.

Kurisu:

WIN minden téren! Már már tökéletes, de pont csak annyira nem, hogy az a pár gyenge pontja is csak még inkább szerethetővé teszi. :D Szóval egyértelmű, hogy nem tudott a kedvencem lenni. :P Most nem tudom azt leírni, hogy unalmasan tökéletes, mert az írtam, hogy nem az, de valami ilyesmi miatt. Na, pont ez az, még azt se tudom megindokolni, miért nem ő a kedvencem. XD
És annyira össze illenek Oakabével, hogy már most félek, hogy a VN-ben nem tudok majd más endre kilyukadni, ha őszintén választok a lehetőségek között. :D

Suzuha:

Na ő lett a kedvencem! Ha megpróbálnék leásni a tudatalattimba, és az ott találtakat leírni, sose lenne kész a bejegyzés. (Leginkább a tudatalattimba való leásás, mint az írás miatt.) De a kedvenc karakteres bejegyzésben a badass cute, és genki girl fejezetekben írtakból kéne összerakni az igazságot. :D
És önmaga tény, hogy időutazó és Daru lánya, érdekessé teszi. Főleg, hogy 3 időpontban is élt hosszabb ideig. Ráadásul a legtöbb idősíkban elég szomorú szemei voltak. (Szőrnyű ember vagyok.)

Vele kapcsolatban még az jutott eszemben, hogy érdekelne a 2036-os Okabe és a valamelyik ottani világ a disztópia vagy a III világ háború. Ebből lehetne film, vagy OVA.

Értékelés:

Kemény ügy, kemény. Egyértelműen ott van a 10 pont határán. És az már nem magán a művön múlik, hogy megadom-e neki csak magamon. :P
Ha megadom, akkor ráadásul egyértelműen felborítaná a top listámat is.

Igazából minden túl gyorsan történt. Majd VN végig vitele, és újra nézések után egyszer annyira szívemhez nő, hogy 10 pontot tudok neki adni.
De azt ki is kell emelni, hogy újra nézhető, sőt szinte kötelező újra nézni, bár nekem ez még elég távoli esemény. (Igaz az időben előre utazás a relativitás elmélet szerint lehetséges, szóval ki tudja mi lesz itt. Vagy lehet, hogy másik idővonalon már sokszor újra néztem, és csak egy kis lökés kell valahol a téridő kontinuitásban, ami aktiválja “Reading Steiner” képességem, és azután már 10-esre is pontozom.)

White Fox stúdió:

Feltűnt a stúdió, eddig nem sok mindet készítettek a S;G-n kívül. Katanagatarit és valami fatasyt. De ez mind elég forma bontó, és nem csak vakon követi a mostani trendeket. Ezentúl oda fogok figyelni a stúdióra, a következő animéjüket fel is vettem tervezetként: Jormungand, ez se néz ki rosszul.

VN:

Csak tegnap sikerült elindítanom úgy, hogy működött is. Kellett kicsit bajlódni azzal, hogy japán területi beállításokat láson a program. :D
Ha valakit érdekel a dolog kérhet segítséget akadályba ütközése esetén.

Most még az elején járok, a karakterek bemutatása folyik, eddig minden az anime szerint történik. De mégse unalmas nagyok a poénok, a karakter bemutató rész amúgy is tetszett.

Kíváncsi vagyok mi lesz belőle, és még inkább kíváncsi vagyok lesz-e rá időm. XD

Reklámok
Kategória: Anime, Visual novel
Címke:
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

3 hozzászólás a(z) Steins;Gate bejegyzéshez

  1. Junchi szerint:

    A VN-t én is tervezgetem, kábé 4 év után az első, ami komolyabban is érdekel. :D

    Az anime… Bár már vagy százhatvanezerszer leírtam, de akkor most újból: nekem ez a cucc egy mérföldkő volt az animés pályafutásom során. Egy manga vagy anime, de még könyv vagy film se tudta visszaadni azt az érzést, amit ez a cucc hagyott maga után. Mondjuk nálam – hála az égnek – nem volt ilyen gond, hogy túl gyorsan bedaráltam volna, hisz heti rendszerességgel követtem, de ez így volt jó, egyéb esetben két nap alatt behabzsoltam volna. :P

    A White Fox meg jó eséllyel pályázik a legjobb anime-stúdiók csarnokába. Egyrészt igazi minőséget képviselnek a munkáik, másrészt a “hűek maradunk a forráshoz” elvük rendkívül szimpatikussá teszi őket. Nem akarom elkiabálni, mert még nagyon fiatal stúdió, de őszintén kívánom a csapatnak a legjobbakat.

    Btw ha érdekel a 2036-os világ és a Dystopia (+ szeretnél Suzuból egy kicsit többet), akkor ajánlom a mangák közül a Boukan no Rebelliont. Na, az pont ezt a témát boncolgatja, igaz, future!Okabe pont nincs benne, de az art legalább emészthető, ami már egyáltalán nem mondható el a natúr S;G mangáról… >_>

  2. kdanni szerint:

    Köszi! Néztem, hogy 3 manga is belőle. Ebből eggyel találkoztam, pont tegnap, abban mr. Braun van a központban. Úgy tűnik abban is sok Suzuha lehet, :) de ez a másik még jobban hangzik. Majd meglátom melyikhez lesz elég kedvem és időm.

    //Amúgy még egy megjegyzés: teljesen véletlenül, de bejegyzést pont az idő szóval zártam le, (és egy XD-vel. XD)

  3. SaiyaGin szerint:

    >Egy csöppet szerintem “kicsi volt a világ”<

    Ez engem is zavart egy kicsit, de persze ez a problémácska eltörpül a Steins Gate pozitívumai mellett. 8)

Vélemény, hozzászólás?

