A történet nem minden, de fontos

Az anime szezonból nézem a hangulatos klisés dolgokat, és az őrült marhaságokat, szóval elég kevés olyat aminek van egy kis története és mélysége. :D De akár mennyire is B típusú vagyok nekem kell olyan, aminek van története, sőt van olyan sorozat amitől elvárom a jó történetet.

Most ezt az igényemet a mangák terén kell kiélnem, és szerencsére van pár sorozat ami kielégíti a vágyaimat. Most a bejegyzésben egy top lista szerűen közlöm ezeket. Elől van lista teteje:

Hunter X Hunter

És ha a jó történetet akarom bizonygatni akkor elkerülhetetlen némi spoiler megemlítése, Killua fejére kattintva az is látható mitől vág ilyen fejet:

Togashi nem használ kliséket és egyéb fanservice elemeket a népszerűség növelésére, hanem ragaszkodok a történethez. Ha a hatás keltéshez az kell, hogy a főhős betegen feküdjön hónapokig, akkor meg is lép azt, (nem nyírná ki a főszereplő gárdát, és 2 hét múlva már visszahozná is őket, nehogy leessen a népszerűség, mint egyesek. :P) Enélkül nem is sikerült volna ekkora feszültséget teremtenie.
Kíváncsi vagyok mi lesz most. Gon meglátta az apját, Pariston egyértelműen győzött. Na persze! Szerintem a legésszerűbb, ha Gon megfordul és elmegy jó messzire, mert nem elégszik meg kevesebbel annál, hogy egyedül érjen az apja közelébe. A másik oldalon, meg remélem Leorio talál valami motivációt Pariston ellen és nem hagyja csak nyerni. 
És akkor még mindig ott van, hogy most meg mi lett Killuával? Illumi és Hisoka még mindig mesterkednek. És akkor most úgy néz ki, hogy sokan Gont akarják jelöltnek? Togashi csak nehogy most tartson egy-másfél éves szünetet! Főleg úgy Kurupicát meg se említi.
Ami még nagyon bejött, hogy minden apró arc rezdülésnek, félre vagy egymásra sandításnak jelentősége van, és előre jelez valamit:

One Piece

No future comment! Történet és konzekvencia szinten minden a legEPICebb ever!

Árnybíró

Talán még túl jó is a története, a végén nem tudom megállni, hogy ne szórjam el az összes pénzem rá. :D
Mindig van egy csavar a történetekben. És mikor nagy büszkén átlátok egy csavaron akkor az szándékosan van úgy megírva és van utána két sokkal nagyobb csavar.
A sok csavar miatt egy arc nem is fér bele egy kötetbe, így egyből kettőt meg kellett vennem. :)

Nurarihyon no Mago

Az egyik arc éppen csak véget ért, de még ugyan abban a fejezetben el is kezdődött az újabb. Elég izgalmasnak tűnik az ez az új, Seimei leszármazottai lesznek az új ellenfelek. A nekromata képességeik elég hátborzongatóak negatív karaktereknek.
Jó ez a történet központúság, de ami nem túl jól van kezelve az mostanában a főház és a tagjai. Szinte ott nem is történik semmi. Most is Itakku és Ryuji vannak Rikuo mellett, ami a korai fejezetekhez képest elég drasztikus váltás. :)

Mahou Sensei Negima!

Habár 10 ponttal az egyik kedvencem, azért elvakult nem vagyok. Elismerem a Mahou Sekai arc eleje és közepe nagyon el lett húzva, a vége és ami azóta történt meg pont, hogy el lett sietve, és a ködösítés már inkább erőltetett mint feszültség keltő. Viszont azért szerintem a történet még mindig nagyon jó, és itt nem csak a cselekményre gondolok történet alatt, hanem a karakterek viszonyához, és az érzelmeik alakulására.

Hoppá, nem erre gondoltam! :)
Hanem például a 250. fejezetben az Asuna, Ayaka búcsúra. Ayaka pont emiatt van a kedvenc karaktereim között. (Képre kattintva itt is kicsit bővebb tartalom van.)

A másik Konoka jelenete volt a 351. fejezetben, ami tetszett, nem az amikor tényleg elbúcsúztak hanem még előtte, amin látszik, hogy erőltetnie kell a vidámságát, de megteszi, hogy Asuna az utolsó napon is úgy lássa őt ahogy bármikor máskor:

És akkor az osztály naplóba írt apró hintekről nem is beszéltem, ami ara utal mennyire kivan minden dolgozva Akamatsunál. Kár, hogy úgy néz ki hiába az összecsapott végjáték miatt. :(

KamiNomi

A legjobb akció jelent, amit egy ideje láttam, kicsit szomorú, de a kasza amúgy is a gyengém. :D
Mondjuk ami az utóbbi időben a történetet illeti szerinte Wakaki tud ennél jobbat is. A szerelmi háromszög nem a legjobban lett végig vezetve. remélem innentől felpörögnek az események és legalább Ayumi és Chihiro előtt tisztázza magát Keima. Szóval most szerintem az igazmondás növelné leginkább a szerelmi pontjaikat.

HSD Kenichi

Nem nagyon voltam oda a Miu amnéziás dologért, de egész jól alakult, főleg ami Kenichi jellemfejlődését illeti, azon kívül van pár problémám, de nem említésre méltóak.

Beelzebub

A történet gyorsan a szőnyeg alá lett söpörve, és most pár love comedy fejezet került elő. Szintén amnéziával, megspékelve. De szerintem ez jobban illik a Beelzebubhoz és szerencse, hogy meg tudott menekülni a “komoly shounen-fightá” válástól, legalább még egy rövid időre. :P

Tényleg, D.Gray-man! (Talán még előbbre is kéne.)

Mikor jön ki az új fejezet? Eddig sikerült megúsznom spoilerek nélkül. Most már azért is kivárom! Remélem lesz benne tartalom, és nem csak valami tizen akárhány oldalt kapunk.
Tulajdonképpen a DGM története az alap szituációból adódva eredendően izgalmas egészen mostanáig, az egyetlen ami ezt néha nem engedi az Hoshino egészsége. :(

Air Gear

Ha AirGear története, akkor minden relatív. Mindig azt hallom szőrnyű és tele van hibákkal, de én pont ezeket a hibákat szeretem. Mikor O!G megtöri a történet vezetést valami áltudományos, álfilozófiai vagy igazi fanservice betéttel nekem tökre bejön, és a klisés főszál nem is baj ha elnyúlik több fejezetre. :D
És O!G néha már beteges kilengései miatt, nem unatkozom, mert számomra üres háttér egyesen kínzás, ha csak úgy van ott valami, aminek ott kell lennie, az ingerszegény. De minél több extra vagy oda nem illő dolog van ott annál izgalmasabb. És ezek a hátterek nem csak a rajzolt hátterek, hanem a háttér történetek is lehetnek:

És végül a Jolly Joker:
Gintama

A vígjáték aspektusban a Gintama nem a kedvencem, sőt kifejezetten zavar, hogy Sorachi a WC humort annyira erőlteti mikor olyan jó történeteket tud írni. De sajnos ritkán kerül középpontba a történet. A fő történet szálról nem is beszélve.
De mikor Sorachi romantikus hangulatba kerül, érdekes dolgokat tud alkotni. :D

Reklámok
Kategória: Gintama, Mahou Sensei Negima!, Manga
Címke: , , , , , , , , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

4 hozzászólás a(z) A történet nem minden, de fontos bejegyzéshez

  1. Leara szerint:

    Hunter x hunter: egyetértek mindennel, amit írtál. Togashiban az a legjobb, hogy magasról tesz a jól bevált klisékre és megy a feje után. Épp ezért olyan üdítő a HxH a shounen mangák rengetegében. Killua megígérte Allukának, hogy most már vele marad, szóval valahova elmehettek (gondolom menekül Illumi elől). Kurapica meg lehetne már >_<. Szerintem amúgy Togashi már nem fog annyira hosszú szüneteket tartani, legalábbis nekem van egy olyan érzésem, hogy az új anime miatt tényleg belehúzott XD.

    One piece: végre visszatért az az érzés, hogy alig várom hétről hétre :D. A Fishman Islandnél ezt nem éreztem, de most… ááá, nagyon bejött a mostani fejezet.

    DGM: én sem spoilereztem le a történéseket, de kínai scan már van az új fejezethez és ha jól láttam akkor kb. 30 oldalas. Amúgy én a mai napig sem tudtam megszokni, hogy havi manga lett, egyszerűen annyira kevésnek tűnik :S. Talán azért is, mert most megint tök érdekes lett a manga így az Almás arc után.

    Árnybíró: ezt a mangát nagyon szerettem, nem is gondoltam volna eleinte, hogy ennyire meg fog tetszeni. Mondjuk a Gaident még nem olvastam, de ami késik, nem múlik :D.

  2. yamazuki szerint:

    Olvastad, hogy vége lesz a Negimának a 355. fejezettel? Én szóhoz se jutok ettől… A 352. fejezet spoilereit látva meg, háát… :S

  3. kdanni szerint:

    Hallottam róla, és amúgy pár hete már realizálódott bennem, hogy hamarosan vége lesz, de ez tényleg túl gyors, és több mint össze van csapva. Azt beszélik Akamatsu a gyereke és a felesége miatt fejezi be ilyen gyorsan.
    Nagy csalódás, de szerintem így se fogom tudni lepontozni, amit szerettem benne, azt Akamatsu így is belerakta ezekbe a fejezetekbe.

    Akiben talán nagyobbat is csalódtam az Wakaki és a KamiNomi. Keima még mindig nem mondta el az igazságot Ayuminak! Pedig szerintem azzal célba ért volna. És mellékesen kicsit már unom az Ayumi, Chihiro szálat, legalább is ebben a formában.

    • yamazuki szerint:

      Nálam viszont nagyon esélyes a lepontozásra. Minden igényt kielégítő, vagy akár csak egy egyszerűen normális befejezésre ennyi idő alatt semmi esély, ráadásul a 352. fejezet spoilereitől csak méginkább felment bennem a pumpa. Nem voltak eddig nagy elvárásaim a hamarosan kijövő movie alternatív befejezésével kapcsolatban, de még a végén lehet, hogy jobb lesz, mint a manga lezárása?

      Én nem csalódtam. Keima már egy ideje egyébként is hibát hibára halmoz… Nem egy ostoba lépése volt mostanában. Egy újabb logikátlannak tűnő húzás már egyáltalán nem meglepő számomra. Ha belegondolok, nem meglepő, hogy végül eljutott idáig Keima, most nagyon kijön, hogy csak egy kockafejű nerd volt, aki nem tud mit kezdeni a jelenlegi helyzettel… Nekem se feltétlenül tetszik egyébként, de nem is csalódtam Wakaki-ban emiatt.
      Ezt félretéve, gondolom azért Haqua tetszett. :D

Vélemény, hozzászólás?

