MyAnimeList Updater Opera kiterjesztés

A múlt héten nagyon unatkoztam, ezért megtanultam kiterjesztéseket készíteni, és össze is raktam egy használhatót, amit lemásoltam és átírtam benne pár dolgot, és így született a MyMangaList Updaterből a MyAnimeList Updater kiterjesztés:

Nagyképűség Updaternek nevezni őket, hiszen csak az eszköztárból felugrik egy ablak benne a listával, és a lista frissítését pont saját kezűleg kell elvégezni, de marketing szempontból ez szerintem sokkal jobban hangzik mint valami alternatíva.

Igazából nem unalomból ástam bele magam az Opera kiterjesztések készítésébe. Az egyik tárgy amit felvettem “a web programozása”, ami elsőnek a HTML, CSS és JavaScript témákkal kezd, és a opera kiterjesztések pont ezekkel építhetőek fel! És mivel a weblap készítés annyira nem érdekel, így már korábban kinéztem az Opera kiterjesztéseket, mint gyakorlási lehetőséget.

MML updater, természetesen :), egy Hello World kiterjesztésből nőtte ki magát. És tulajdon képpen annyira egyszerű, hogy a JavaScript szinte alig van benne, ami leginkább számon lesz majd kérve a vizsgán. De egy kiterjesztés felépítését és működését jól megértette belőle, és ezentúl egy ilyen vázat könnyen össze tudok dobni és aztán a JS-re koncentrálhatok.

Hogy is néz ki egy ilyen váz: Az első kötelező elem egy config.xml állomány, aminek legfőbb tartalma, (a Ctrl+Shift+’e’ kombinációval megnyitható) kiterjesztések fülön található információk, mint a kiterjesztés neve, leírása, készítője.
Második kötelező elem egy index.html állomány, ami JS-t használva felrak egy gombot az eszköztárra és reagál ha rákattintanak arra.

Ha csak saját használatúra készítettem volna itt be is fejezhettem volna azzal, hogy a felugró ablak címének bele drótozom a saját listám címét, és elérhetővé teszem a sütikhez való hozzáférést egyetlen sorral a config fájlban. De, hogy mégis köz kincs legyen bele raktam egy options.html állományt is, ami a kiterjesztések fülön a kiterjesztés melletti csavar húzóra kattintva a beállítások menüpont alatt érhető el.
Itt megadható a felhasználói név és a lista rendezése, az alapértelmezett rendezések az amit én használok. (A beállított értékek a config fájlban megadható tulajdonságokban tárolódnak.) A mentés után nálam nem reagál a változásra azonnal, újra kell indítani, vagy várni egy ideig, míg valami gyorsító tár elavul.

Ezekből úgy lesz kiterjesztés, hogy mellé kell rakni ikonokat, és azután az egészett össze zippelni, majd a zip tömörítvényt át kell nevezni .oex kiterjesztésűre.

A két kiterjesztés itt elérhető MAL, MML Updater, a bug reportokat szívesen fogadom.

Egyetlen hátránya, hogy kicsit előrehaladtam az anyaggal így az előadáson unatkozom, de azért el tudom tölteni az időt például bloggolással. :D

Kategória: Informatika, Napló
Címke: , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

