Vagabond, TokyoESP, stb…

Habár nyitottam egy oldalt a heti manga fejezeteknek amit olvasok, általános témákban továbbra is írok bejegyzéseket is. Közben kapott a Mahou Sensei Negima! a Kekkaishi és a Tegami Bachi saját oldalt. Mindegyik oldalon a legnagyobb spoilerekkel, csak óvatosan!

Vagabond

Valamiért amikor a Vagabondot olvasom online akkor érzem a legnagyobb bűntudatot. Lehet már csak azért is, mert a hivatalos angol kiadás van bescanelve, amit akár meg is vehetnék. Bár sokkal inkább azért, mert bőven megéri az árat, történet és rajzolás téren egyaránt. Viszont a fenti kép tényleg az enyém, az ötödik kötet ott van a polcomon.

A Vagabond Takehiko Inoue mangája amiben Eiji Yoshikawa Musashi regényét dolgozza fel. Vannak eltérések a regénytől, amihez eddig nekem még nem volt szerencsém, de a fő történet és karakterek nagyjából egyeznek.

Mikor a történetről írtam, hogy bőven megéri az árat, nem feltétlenül a regényből merített elemekre gondoltam, hanem inkább apróbb jelenetek megvalósítására és a részletek megírásra.
Például az Agon ellenni összecsapás előtt már az nagyon izgalmas volt és alig bírtam a feszültséget, ahogy csak egymás szemét figyelték. Ehhez persze kellett a nagyon profi és hangulatos rajz stílus is:

A másik jelenet ami nagyon tetszett azt most egy hete olvastam, Musashi félszeme be volt kötve egy korábbi összecsapás után, ezért elvesztette a perifériás látását. És ezért a porba húzott a lábával egy vonalat, amiről tudta mikor ér közelébe az ellenfél. De a egész olyan természetesen volt beleírva a történetben, és nem “kellett hallgatni egy szuper zseni agycsikorgásának a hangját”. :P

Egy nagyobb változtatás a főszálban szintén tetszik. Sasaki Kojirou, Musashi legnagyobb ellenfele, a mangában süketnéma. A pár kötet ami azt mutatta be, hogy lesz egy süket kisgyerekből nagy szamuráj, szintén nagyon jól meg van írva. Kicsit hiányzott Musashi, de Sasaki is van majnem olyan jó fej. Bírtam mikor végre szembe találkozott vele Matahachi.

De legjobban mégis a rajzolása és néha inkább már megfestése, (vagy kalligráfiája :)) tetszik. Sokáig el tudok nézni néha egy oldalt, annyira részletesek, és még inkább annyira jó hangulat árad belőlük.

Eddig 300 fejezet jelent meg belőle, én most járok a kétharmada körül. Nem haladok gyors tempóban, kiélvezek minden oldalt :), ráadásul Inoue bizonytalan ideig szünetelteti a sorozatot, alkotói válság miatt (?), jobban járok ha beosztom ami eddig megjelent fejezeteket.
Remélem ez a szünet csak tovább növeli a színvonalát a elkövetkező fejezeteknek.

Tokyo ESP

Már régen felfigyeltem a sorozatra, de az első oldalon most sikerült túl jutnom. Pedig már az első oldal, azaz a második és harmadik, megfogott. Mindig úgy tűnt a bicikli repül rajta, de kiderült hogy nem a bicikli hanem a pingvin repül:

Onnan indul a történet, hogy iskolás fiatalok váratlanul természet feletti képességet szereznek, és ezzel mindent el is mondtam. :P
Igazából viccen kívül is. Szóval aki szereti az ilyet az kezdjen bele nyugodtan, szerintem nagyon hangulatos és jók a karakterek.

Amúgy meghozta kedvem a mangaka, Segawa Hajime korábbi művéhez, amivel szintén régóta szemezek, a Ga-reihez. Gondolkozom az anime változatán is, jól jönne egy tipp hogyan érdemes bele kezdeni.

Vissza térve a TokyoESP-hez, öt fejezet jelent meg fanscanellve, de már több fejezet is jött ki. Mindegy én várom türelemmel a többit. A hatodik pont jó fejezetnek ígérkezik.

One Piece

Meg jelent a 61. kötet borítója is. Címben és kinézetre is az első fejezet mintájára készült. De meg kell hagyni történt már azóta egy s más. :D
És azzal, hogy lementek a Halember szigetre, még mindig nem lépték át a Grand Line felét, ergo a történet még mindig nincs a felénél. :P
Kíváncsi vagyok lesz egyszer egy harmadik kötet hasonló borítóval. Vagy esetleg még több bezároan egy olyannal amikor Lufffynak már ősz szakálla van.

SKET DANCE

Megint egy újabb nagyon jó borító. Többet nem nagyon tudok mondani, nem sok új fejezetet láttam mostanában
Talán a Genesis világkupa miatt egy Captain rulz! felkiáltást tudok a mangához fűzni.

Viszont az anime seiyuiról derültek ki további infók, itt leginkább a kapitány hangjára voltam kíváncsi, aki Satou Satomi lesz. Nem rossz, nem rossz. De aki még inkább izgatott az Momoka, akinek ugye a történet szerint is szép hangja van. :D Ő neki meg Inoue Marna lesz a hangja. Az ő hangját is szeretem.

A teljes lista ami most derült ki:

Agata Soujirou (VA: Seki Tomokazu)
Tsubaki Sasuke (VA: Shimono Hiro)
Unyuu Mimori (VA: Takamoto Megumi)
Asahina Kikuno (VA: Kobayashi Yuu)
Shinba Michiru (VA: Nojima Kenji)
Takahashi Chiaki (VA: Satou Satomi)
Takemitsu Shinzou (VA: Miyake Kenta)
Yabasawa Moe (VA: Toyoguchi Megumi)
Yuuki Reiko (VA: Orikasa Fumiko)
Saotome Roman (VA: Kayano Ai)
Yagi Kaoru (VA: Nazuka Kaori)
Chuuma Tetsuji (VA: Nakata Jouji)
Kibitsu Momoka (VA: Inoue Marina)

A főszereplőknek eddig is lehet tudni hangját, de ha valaki nem tudná:
Fujisaki Yusuke “Bossun” Yoshino Hiroyuki
Onizuka HimekoShiraishi Ryoko
Switch Sugita Tomokazu

A Sket Dancet biztos nézni fogom a tavasszal, akkor is néztem volna ha nem ennyire jó seiyuk kapják a szerepeket, de így még nehezebb lett a várakozás.

Gintama

Böjtölök, bár nem tudom meddig bírom, az anime kezdéséig most már nem olvasom el a néha megjelenő fejezeteket. Az első sorozat is így lett a kedvencem, hogy annyira “ki voltam rá éhezve”, hogy minden rész sokkal hatásosabb volt. :D

Reklámok
Kategória: Anime, Manga
Címke: , , , , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

7 hozzászólás a(z) Vagabond, TokyoESP, stb… bejegyzéshez

  1. nikici szerint:

    Gintamaval én is így vagyok. :D Addig már nem hozom be a nagy mangás lemaradásomat, had üssenek nagyobbat a részek. :D Amúgy van előzetes, nem tudom láttad e már. Kiraktam blogra is. :P

    Sket Dance-t pedig már nagyon várom. :D Tényleg jó seiyuuk lesznek benne.

  2. kdanni szerint:

    Pont egy hónapja akartam posztolni az AirGear trailerével együtt, csak akkor el volt távolítva a tuberól. Bár a véleményem akkor leírtam róla. :D

    És ha már trailerek, Sket Dance trailer is fenn van sőt már ez is a második:
    (Ez legalább kapcsolódik a poszthoz)

  3. Junchi szerint:

    Én is elkezdtem végre a Vagabondot, eddig az első 21 fejezetet olvastam csak el belőle, de már ez annyira zseniális volt, hogy tudom, biztosan kedvenc lesz. :3

    Gintama 2011-et (vagy mi lesz a címe) meg várom szeretettel.

    • kdanni szerint:

      Biztos voltam benne, hogy fog tetszeni a Vagabond, mintha már mondtam volna korábban is. :) Államvizsga után van végre szabad időd? Gratulálok még egyszer. ;)

      Viszont leginkább tőled érdekelne valami Ga Rei ajánló, ha nem probléma.

      • Junchi szerint:

        Jaja, államvizsga után végre felszabadultam kicsit, úgyhogy most pótolok mindent, amit csak lehet. És persze még egyszer köfi. :3

        Ami a Ga Reit illeti: Itt most az animére vagy a mangára gondolsz, vagy épp mindkettőre? :D Mondjuk mindegy, a lényeg, hogy anime >>>> manga. Szal az anime úgy zseniális, ahogy van, a manga viszont elég silány, főleg úgy, ha az animét még ismered is mellé. Önmagában még nem lenne rossz az se, de én úgy vettem észre, hogy a fanservice és a poénkodás rosszkor, rossz helyen nagyon elveszi az időt az egyébként fontos dolgok elől, ráadásul nem több, mint standard szellemirtó cucc… Az anime viszont a manga előzményeit meséli el, sokkal komolyabb, érdekesebb, picit hatásvadász ugyan, de nem megy sem a sztori, sem a karakterek rovására.

        Szal azt tanácsolnám: Nézd meg előbb az animét és utána a mangát, már csak a “kronológiai sorrend” megtartása végett, aztán, ha bejött az anime, felezd meg az elvárásaidat és úgy ülj neki a mangának. :3

      • kdanni szerint:

        Köszönöm, nagyjából erre voltam kíváncsi. :D

Vélemény, hozzászólás?

